شرکت فاطررسا نور

ساخت وبلاگ
طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات
طرح جامع فناوری اطلاعات و یا طرح جامع انفورماتیک،گسترش سیستماتیک، هدفمند، مدون و در راستای اهداف هر سازمان است که تحلیل تجاری و سازمانی تا برنامه ریزی و طراحی زیر ساخت های فنی را در بر گرفته و مسیر را برای انتخاب مدیر یا مدیران هر سازمان، هموار و روشن می سازد. علاوه بر آن این طرح دستاوردهای کوتاه مدت و بلند مدت بیشماری را به همراه داشته و هدف از آن، بهینه کردن زمان، هزینه، نیروی انسانی و ایجاد شرایط مناسب برای تصمیم مدیران خواهد بود.
در این طرح جامع که می توان برای هر سازمان و شرکتی آن را تدوین نمود، سیاست گذاری ها، استاندارها، دستورالعمل ها و تجهیزات مورد نیاز در زمینه ی تکنولوژی، بعد از رسیدن به توافقات نهایی، آورده می شود تا کار طراحی و سفارش محصولات آغاز گردد. هرچه این طرح جامع تر بوده و المان های بیشتری را شامل شود، منافع سازمان مربوطه بیش تر تأمین خواهد شد.
در Master Plan یا طرح جامعی که برای شرکت ها تدوین خواهد شد، فرآیند برنامه ریزی، تجهیز و تأمین منابع تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در جهت تکامل و توسعه پایدار سیستم های اطلاعاتی، به درستی هدایت می شوند و به نیازهای همه جانبه ی آن شرکت با شناخت تکنولوژی هایی که می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، به خوبی پاسخ داده خواهد شد.
این مرحله شامل طراحی معماری و عمرانی دیتاسنتر، طراحی passive و طراحی اکتیو می باشد.
ما با در نظر گرفتن چشم انداز شرکت شامل اهداف کلی و جزئی، مأموریت ها و اصول حاکم بر آن، وضعیت فناوری و زیر ساخت های موجود را مورد بررسی قرار داده و پس از نیاز سنجی، طرح خود را بر پایه استاندارهای بین المللی روز دنیا ارئه می دهیم
همچنین طراحی اکتیو با در نظر گرفتن فاکتور های امنيت، قابليت مقياس پذيري، قابليت مديريت، قابليت دسترسي، يکپارچگي، تطابق با نياز سازمان، استاندارد بودن و ماجولار بودن صورت می گیرد.
با این کار ضریب خطای پروژه به طرز چشم گیری کاهش داده می شود.

اهداف طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات:
1- تبدیل سازمان شما به سازمانی از جنبه ی حرفه ای، قوی و انعطاف پذیر و دارای توانایی رقابت در بازار
2- کمک به مدیران و کارکنان در تحقق اهداف و وظایف خود با استفاده از حداکثر قابلیتهای فناوری اطلاعات

برنامه ی که طرح جامع همواره آن را دنبال می کند ارائه یک طرح معماری است که توسط آن محصولات و سرویس های فناوری اطلاعات قادر خواهند بود مدیران، کارکنان و مشتریان را در رسیدن به اهداف خود نظیر سفارش کالا، پیگیری خرید، خدمات پس از فروش و همچنین ارائه راهکارهای نوین بازرگانی، کنترل و پیگیری تولید محصول و... یاری کند.
در این برنامه، معماری تکنولوژی اطلاعات به خوبی ترسیم شده و سرویس های مرتبط بر روی آن فعال سازی می گردند و حاصل کار، بالا رفتن توانایی نیروی انسانی در نیل به اهداف خود خواهد بود.
طرح جامع فناوری اطلاعات ترکیبی از مؤلفه های سخت افزار، نرم افزار، داده ها، پرسنل و عناصر مخابراتی می باشد و سرپرست طرح جامع، استانداردها و دستورالعملها، سرویس های مورد نیاز در آینده، تصمیمات سرمایه گذاری و انتخاب محصولات را با بررسی تمام جوانب انجام خواهد داد.
در صورت عدم استفاده یک سازمان از طرح جامع فناوری اطلاعات، هر یک از بخش های آن مجبور به طراحی، تجهیز، بهره برداری و پشتیبانی مستقل از سیستم های اطلاعاتی شده و این امر عواقب مختلفی را که موجب استفاده نامطلوب از فناوری می شود را به همراه خواهد داشت.

بعضی از عواقب عدم استفاده یک سازمان از طرح جامع فناوری اطلاعات :
1- موازی کاری در طراحی ها
2- اتلاف هزینه در پیاده سازی طرح های مشابه و تأمین تجهیزات
3- عدم استفاده بهینه از زمان و نیروی انسانی
4- جلوگیری از اشراف کامل مدیریت به سرویس های مختلف اطلاعات و ارتباطات به دلیل عدم یکپارچگی
5- اتخاذ تصمیم نامطلوب توسط مدیریت به دلیل عدم آگاهی کامل و از پیش تعیین شده

شرکت فاطربا تکیه بر مهارتها و سالها تجربه خود در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیاز های شما را به خوبی شناخته و اهدافتان را با مدیریت جامع برنامه ریزی بصورت مطلوب تأمین می نماید.
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : طرح جامع فناوری اطلاعات , طرح جامع انفورماتیک , گسترش سیستماتیک,IT Master Plan, نویسنده : میثم fiber بازدید : 226 تاريخ : دوشنبه 10 آبان 1395 ساعت: 8:57